Gravide si Mamici
Locul unde viitoarele mamici se pot aduna

 

Refacerea dupa nastere
     media: 5.00 din 2 voturi

Cele noua luni de sarcina si nasterea sunt adevarate incercari, care duc la slabirea organismului.

Ti-ai hranit copilul, luni in sir, cat a fost in burtica, iar travaliul din timpul nasterii ti-a consumat o buna parte din rezerva de energie. In ultimile luni de sarcina nu te-ai putut odihni prea bine, nicio
pozitie de somn nefiind confortabila.

Nerabdarea de a-ti cunoaste bebelusul, dar si ingrijorarea pentru cum vor decurge lucrurile la nastere ti-au consumat si ele energia.

Apoi, la intoarcerea acasa, programul tau va fi unul nou, cu totul diferit de cel dinainte: bebelusul pe primul plan, apoi toate celelalte activitati, deci foarte incarcat.

Toti acesti factori vor genera o oboseala pe care nu ai mai cunoscut-o pana acum si de aceea este necesar ca dupa nastere, in cel mai scurt timp posibil, sa-ti recapeti energia si sa ajungi sa fii in forma maxima.

Alimentatia

O buna alimentatie face parte integranta din programul de refacere a formei optime dupa nastere.

Proteine pentru repararea tesuturilor, lipide pentru energie, glucide pentru un tonus mai bun, fibre pentru favorizarea tranzitului si pe langa toate acestea, saruri minerale si oligo-elemente.

O alimentatie sanatoasa , bogata, variata contine elementele esentiale, care te vor ajuta sa invingi oboseala.

Chiar daca nu ai timp pentru bucatarie, trebuie sa mananci cat se poate de echilibrat. Fructele si legumele, amidonul, carnea, pestele si lactatele trebuie sa figureze in meniul zilnic.

Nu-ti face probleme, e necesar sa treaca in jur de 6 luni de la nastere, pentru a ti se normaliza greutatea si aproximativ 1 an pentru a reveni la talia dinaintea sarcinii.

Ai grija de frumusetea ta

Rezerva-ti timp pentru tine, nu-ti trebuie decat un sfert de ora pe zi.

Continua sa lupti impotriva vergeturilor, chiar si dupa nastere. Cremele poate nu le vor face sa dispara, dar sigur le vor estompa.

In plus, simplul gest de a-ti masa abdomenul, coapsele, soldurile, te va ajuta sa revii la formele dinaintea sarcinii.

Ai rabdare, corpului ii trebuie timp pentru a reveni la silueta initiala. Hidrateaza-ti sanii (in afara de zona mameloanelor, daca alaptezi) pentru a evita slabirea tesuturilor.

Zonele pigmentate (masca de sarcina, linia bruna de pe abdomen), care sunt de origine hormonala, vor mai persista cateva luni.

Reeducarea perineala

In timpul sarcinii si al nasterii, perineul - structura ligamentelor si musculaturii, care asigura mentinerea organelor micului bazin si "inchiderea", prin contractarea muschilor in caz de presiune abdominala, a fost pus la grea incercare.

Acum este necesara reeducarea acestei zone, exercitiu indicat tuturor femeilor care au nascut normal.

Unul dintre cele mai importante efecte ale exercitiului este si revenirea la o viata sexuala normala.

Reeducarea perineala poate incepe la 6-8 saptamani de la nastere si mai tarziu, in caz de alaptare.

Este important sa aiba loc sub supraveghere medicala si consta in readucerea la functionalitate a reflexelor de contractie automata, inlaturandu-se astfel, pierderile involuntare de urina ( incontinenta urinara ) si prolapsusul genital (coborarea organelor genitale).

Dupa ce perineul isi va regasi tonusul normal, te vei putea ocupa de musculatura abdomenului.

Activitatea fizica dupa nastere

In functie de fiecare femeie si de conditia ei fizica, dupa sarcina si nastere, corpul se reface mai repede sau mai incet, dar ca o regula generala, trebuie sa astepti cel putin 2 luni si refacerea perineala pentru ca, abia dupa aceea sa poti incepe o activitate sportiva (lejera la inceput).

In caz de cezariana sau episiotomie, va trebui sa ai mai multa rabdare. In oricare dintre cazuri, o parere a medicului este binevenita.

Ca si in timpul sarcinii, mersul pe jos este recomandat, ii va face bine si bebelusului sa ia aer curat.

In ceea ce priveste practicarea unui sport, te sfatuim sa incepi cu un sport lejer precum gimnastica la sala sau inotul.

Sporturile care implica efort mare, alergari, sarituri, se vor evita, evident.

Si exerctiile simple, facute acasa, te vor ajuta la tonifierea musculaturii slabite dupa sarcina si vor contribui la slabirea in mod armonios, ce se poate mentine mult timp. Nu acelasi lucru putem spune si despre curele de slabire.

Normal ca tu, ca oricare alta mamica, vei dori sa faci totul cat mai bine pentru bebelusul tau, dar in acelasi timp e necesar sa iti faci timp si pentru tine.

Profita de somnul celui mic si odihneste-te, accepta ajutorul celor apropiati. Vei fi surprinsa de cat vor fi de fericiti sa ti-l acorde.

Nu uita! Este important pentru bebelus, chiar extrem de important, ca mamica lui sa fie in forma!



Comentarii

Cea mai buna refacere dupa nastere - este grija din perioada de graviditate: nu mincati ca purcica!!! Purcica maninca, ca sa faca slanina: tu trebuie sa dai viata! Deci ai grija sa maninci cit mai variat,cit mai multe vitamine,cit mai multa buna dispozitie, aer curat si multa miscare, daca e cazul!!!
Nu categoric acelor zeci de kilograme in plus adunate!!!
de Teuta in data de 2009-02-25 16:10
Bine ai mai zis-o!!! Mi-aduc aminte din perioada cind eram gravida (am fost internata aprope toate 9 luni, asa ca am vazut cazuri si cazuri....)fete tinere subtirele ca trestia si inperioada sarcinii adaugau 20-25 kilograme.
Doamne fereste!!!Copilul cela mai mare se naste si nu destul de des cu greutatea de 5 kg.,in rest 3-3.5 kg. Deci daca mai pui la socoteala locul,apele in medie cam 7-8 kg, lasa 10 si nicicum mai mult!Asa ca aicie problema in refacerea dupa nastere! Si de aici tine nu numai de silueta,dar si de cite alte probleme de sanatate din cauza adaugarii asa de rapide de greutate!
de Eleonora in data de 2009-02-25 16:20


Comentariile sunt interzise la blogurile neactualizate mai mult de 90 de zile
 




vizite unice
Reprezint Muntenia in recensamantul Bloggerilor

Curs Valutar v1.0



Vitamine si Minerale
 
 
Powered by www.ablog.ro
 
Termeni si Conditii de Utilizare